Френската група за алкохолни напитки Remy Cointreau заяви в петък, че силното евро спрямо щатския долар ще има голямо влияние върху годишната оперативна печалба, като в същото време обяви по-силни от очакванията продажби за третото тримесечие, предава Ройтерс.
Финансовият директор Лука Марота заяви, че силното евро спрямо долара ще свие годишната оперативна печалба със 17-18 млн. евро, което е доста над предишната прогноза за 10-11 млн. евро.
Акциите на групата поевтиняха с 3% след новината. От началото на годината досега цената им се е повишила с 4%, а през миналата година ръстът бе от 42%.
Компанията, известна с коняка си Remy Cointreau, рома Mount Gay и ликьора Cointreau, каза още, че стабилното търсене по време на Китайската Нова година през февруари ще подкрепи продажбите за четвъртото тримесечие. Групата очаква, че ще задмине прогнозите на пазара с ръст на печалбата от 11% при постоянни валутни нива за годината до 31 март.
Remy Cointreau съобщи, че коригиран спрямо еднократните ефекти ръстът на сравнимите продажби е бил по-силен на ниво от около 6% през третото тримесечие до 31 декември.
Продажбите от коняк, формиращ над половината от приходите на компанията, са се увеличили с 5,5% на годишна база през тримесечието, което е над прогнозите за ръст от 4,6%.
„Континентален Китай потвърди силната си инерция както през третото тримесечие, така и през деветмесечния период. САЩ, Русия, Африка и търговията на дребно в туризма също допринесоха“ за резултатите, казва Remy Cointreau в изявлението си.
Финансовият директор Марота допълни, че групата е „много оптимистично“ настроена за очакванията си за Китайската Нова година и след това.
„Привличаме нови клиенти, повече жени, по-млади хора. Усещаме, че позиционирането ни е правилно“, каза той.
Компанията каза още, че продажбите на групата са достигнали 317,7 млн. евро през трите месеца до края на декември, което сочи растеж на сравнимите продажби от 3,2%, задминавайки оценката на анализаторите за ръст от 2,7%.