Швейцарската компания Nestle ще направи Деня на влюбените в Япония още по-сладък с нови розови шоколадчета KitKat. Компанията избра един от най-вманиачените в сладкишите пазари в света за дебюта на първия нов вид натурален шоколад от над 80 години, съобщава Bloomberg.
Nestle е сключила сделка с базираната в Цюрих Barry Callebaut – разработчика на розовия шоколад, давайки му ексклузивните права за шест месеца върху нов продукт с розов оттенък и естествен сладко-кисел вкус на горски плодове. Розовите шоколади ще се продават в бутиците на KitKat в Япония и Южна Корея, както и онлайн, от четвъртък, което гарантира, че любителите на шоколада ще го имат още преди Свети Валентин.
Макар че в Япония и преди са били представяни най-различни цветове и вкусове на KitKat – ексцентричните вкусове като уасаби или пъпеш Хокайдо привличат интереса и на местни, и на туристи – това е първият път, в който ще бъде продаван розов шоколад, след като Barry Callebaut представи иновацията през септември.
„Япония е пазарът, който направи KitKat толкова емблематичен от гледна точка на всички разнообразни вкусове, разработени там“, казва Сандра Мартинез, глобален ръководител на захарните изделия в Nestle, в интервю. „Това прави Япония идеалният пазар, откъдето да тръгне тази новина, а KitKat е съвременен бранд, който се свързва добре с младите, затова е и правилната марка, в която да се използва първият розов шоколад в света“.
Ходът подчертава ангажираността на Nestle с бранда KitKat, макар че компанията тази седмица продаде подразделението си за сладкарски продукти в САЩ на италианската Ferrero. Продажбата на стойност 2,8 млрд. долара се реализира, докато Nestle планира фокусирането си върху по-здравословни и бързо разрастващи се категории като кафе, храна за животни и вода.
Розовият шоколад, който се прави от специален вид какаови зърна, открити в Кот д'Ивоар, Еквадор и Бразилия, е естествено оцветен в розово благодарение на праха, извлечен по време на обработката.
Пазарът за шоколади и захарни продукти в Япония на стойност 5 млрд. долара е най-големият в Азия, посочва Euromonitor International. Това е и един от най-големите пазари на KitKat, поради което миналото лято Nestle построи първия си завод за KitKat от 26 години.