IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Производителят на играчки Lego се обединява с китайската Tencent

Двете компании ще разработват заедно онлайн игри и евентуално социална мрежа, която да бъде насочена към децата в Китай

13:20 | 15.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Lego.com</em></p>

Снимка: Lego.com

Датският производител на играчки Lego се обединява с китайския интернет гигант Tencent Holdings, за да разработват заедно онлайн игри и евентуално социална мрежа, която да бъде насочена към децата в Китай, съобщава Ройтерс.

Частната компания Lego бележи забавяне в ръста на продажбите през последните години, но китайският пазар все още се представя добре, като продажбите са се увеличили с 25-30% през 2016 г.

Lego се конкурира с производителя на Barbie Mattel и с Hasbro – компанията зад My Little Pony, за дял от пазара за игри и играчки в Китай, възлизащ на 31 млрд. долара.

Lego съобщи в понеделник, че партньорството с Tencent – най-голямата социална мрежа и компания за игри в Китай – цели да създаде безопасна онлайн среда, която да включва съдържание, платформи и изживявания, специално създадени за децата в Китай.

Виждаме все повече и повече, че децата в Китай се ангажират със света дигитално и партньорството ще им даде безопасно и креативно дигитално Lego съдържание, което подкрепя нуждите им да се учат, развиват и забавляват“, заяви Джейкъб Крег, ръководител на Lego в Китай.

Партньорството включва разработване на детска видео зона на Lego във видео платформата на Tencent, както и разработване и управление на лицензирани игри от бранда Lego, заяви производителят на играчки.

В партньорството се включва и Lego BOOST – комплект с блокчета и кодиране, което позволява на децата да превърнат създадените от тях играчки в движещи се обекти. Освен това двете компании ще проучат възможностите за създаване на обща социална мрежа за децата в Китай.

Tencent е най-ценната компания в Азия с пазарна капитализация от 537 млрд. долара.

Миналата година Mattel сключи сделки с китайския гигант в онлайн търговията Alibaba и с разработчика на онлайн съдържание BabyTree, за да продава интерактивни образователни продукти, базирани на играчките Fisher-Price.

Lego в момента държи пазарен дял от около 3% в Китай, следвана от Mattel и Hasbro съответно с по 2% и 1% дял, сочи Euromonitor International.

През ноември 2016 г. датската компания отвори завод в Дзясин, Китай. Очакванията са той да произвежда 70-80% от всички продукти на Lego, продавани в Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:25 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още