Най-голямата британска верига супермаркети Tesco е най-добре представилата се по Коледа, показват данни на Kantar Worldpanel, според които веригата отчита 3,1% ръст на продажбите през последните 12 седмици, побеждавайки големите си съперници Sainsbury's, Asda и Morrisons, пише Ройтерс.
Asda, собственост на Walmart, отчита ръст от 2,2% в периода до 31 декември, докато 2,1% увеличение на продажбите записва Morrisons. Повишението при продадените стоки в празнични период за Sainsbury's е с 2%.
Растежът в Aldi и Lidl обаче продължи да надминава „четирите големи“, като и двата супермаркета се похвалиха с ръстове от 16,8%.
Инфлацията на хранителните стоки във Великобритания възлиза на 3,7% за периода.
В същото време Morrisons припомни, че миналата година продажбите нараснаха с 2,9%, което беше най-силното представяне за седем години.
Главният изпълнителен директор на Morrisons Дейвид Потс заяви, че плановете на компанията да разшири бизнеса си напредват добре в момент, когато тя се подготвя да започне по-късно този месец доставки за веригата магазини McColl's Retail Group.