Британският търговец на храна и дрехи на дребно Marks & Spencer (M&S) продава магазините си в Хонконг и Макао като част от мащабното си преструктуриране, съобщава The Guardian.
Веригата се разделя с една от ключовите си небритански операции. Купувач е дългогодишният франчайз партньор в региона – Al-Futtaim, за неназована сума. Marks & Spencer продава 27 магазина, които ще запазят името M&S съгласно франчайз споразумението, с което базираната в Дубай Al-Futtaim вече ще бъде собственик на 72 магазина от бранда в Азия и Близкия изток.
Ходът идва по-малко от два месеца, след като M&S пощади операциите си в Хонконг в рамките на мащабното си преструктуриране. Компанията обяви, че затваря 30 магазина във Великобритания и превръща 45 други в магазини само за хранителни стоки, докато в същото време свива пространството за дрехи.
Планът за преструктуриране, представен от главния изпълнителен директор Стив Роу, включва закриването на 53 магазина на загуба на международни пазари, включително в Китай, Франция и Белгия, но тези в Хонконг бяха запазени.
„Значително преоформяме международния си бизнес, което подобрява рентабилността и ни позиционира към растеж“, казва международният директор Пол Фринстън. „Като един от водещите оператори на дребно в света със силни логистични способности и местна експертиза Al-Futtaim е идеалният наш партньор за развитието и разрастването на бизнеса ни в Хонконг и Макао“, допълва той.
Международният бизнес на британската верига претърпя загуба от 43 млн. паунда през миналата година. След сделката с Al-Futtaim последните магазини, собственост на компанията, остават в Ирландия и Чехия.