Когато частна рисунка на ренесансовия художник Леонардо да Винчи отиде на търг за рекордните 450 млн. долара през ноември, мнозина погледнаха към Китай в търсене на загадъчния купувач.
Купувачът на 500-годишната художествена творба "Салватор Мунди" в крайна сметка се оказа принц от Саудитска Арабия, но реакцията все пак подчерта значението на източноазиатската нация в областта на изкуството.
Според доклад на Art Basel и UBS Китай е третият по големина пазар на изкуство в света след САЩ и Обединеното кралство, което представлява 20% от общите продажби в глобалния сектор от 57 млрд. долара.
Само преди едно десетилетие, през 2007 г., на Китай се падаха само 9% от общите продажби в световен мащаб, според доклада Art Basel. Тази цифра се удвои през 2009 г. и достигна връх от 30% през 2011 г., преди възстановяващият се американски пазар да се завърне на челните позиции.
Аукционната къща Christie's обяви, че общото изкупуване на артикули от Азия се е увеличило с 40% на годишна база през първата половина на 2017 г.
Една пета от купувачите на съвременно изкуство също са от континента. За първи път през тази година Азия е водела продажби в световен мащаб, съобщи още аукционната къща.