Швейцарският концерн Nestle SA може да продаде своите американски марки за производство на захарни изделия (Butterfinger, BabyRuth и др.) заради намаленото търсене на шоколад и насочването към разрастващите се сектори на производството на кафе и грижа за здравето, съобщава Bloomberg.
Разделянето с американския клон, който има приходи от около 923 млн. долара през 2016 г., ще е първото стратегическо решение на новия изпълнителен директор Марк Шнайдер. Той пое поста по-рано тази година и има успешна кариера в секторите на фармацията и медицинските продукти.
Бившият ръководител на германската Fresenius SE е първият чужд кадър, който поема поста на изпълнителен директор на Nestle от почти век насам.
„Стана ясно, че Nestle е прекалено малка в производството на захарни изделия в САЩ“, заяви Алан Оберхубер, анализатор за MainFirst Bank AG.
С продажбата компанията ще се раздели с марки като Raisinets, OhHenry!, 100Grand, SweeTarts, LaffyTaffy, Nerds, Gobstopper и Runts.
Производителите на шоколад се опитват да се преборят с отслабналото търсене в САЩ. През март Hershey Co. обяви плановете си да съкрати 15% от работната си сила само шест месеца, след като отклони предложение за покупка от Mondelez International Inc.
През 2014 г. Lindt & Spruengli AG изпревариха Nestle и станаха третият по големина производител на шоколад в Северна Америка с придобиването на Russell Stover. Hershey и Mars Inc. Заедно контролират повече от половината пазар по данни на Euromonitor, което оставя пазарен дял за Nestle от 8,4%.
По рано Шнайдер заяви, че иска да стимулира стратегията за здравословни продукти на компанията и да се фокусира върху едни от най-бързо разрастващите се сектори – тези на кафето и храните за домашни любимци.
От 2011 г. насам компанията инвестира значителен капитал в научните разработки, свързани със здравето, опитвайки се да създаде свързани с храненето продукти, които да се борят със състояния като затлъстяване, проблеми с метаболизма и болестта на Алцхаймер. Компанията си обещава от този сектор бизнес за 10 млрд. долара.
В четвъртък от Nestle заявиха още, че започват преоценка на своя бизнес със захарни изделия в САЩ, след като продажбите им през 2016 г. отбелязаха спад за четвърта поредна година.
Но въпреки критиките на някои инвеститори и анализатори че компания, фокусирана върху здравословното хранене, не трябва да произвежда захарни продукти, от Nestle обявиха по-рано през седмицата, че остават ангажирани със своя шоколадов бизнес в останалата част на света. Това се отнася най-вече за марката KitKat, която в САЩ се разпространява от Hershey.