Уебсайтът за видео споделяне YouTube подписа дългосрочно споразумение с две от големите звукозаписни компании, като им обеща по-строга регулация на качването на защитени от авторското право произведения в потребителски видеа. По този начин компанията си проправя пътя към нова платена услуга след две години бурни преговори, пише Fortune.
Universal Music Group твърди, че сделката ѝ с YouTube ще даде на изпълнителите по-голяма гъвкавост и по-добро заплащане.
Sony Music Entertainment също е подписала ново споразумение, твърдят източници, запознати с въпроса. Базираната в Токио компания е отказала да коментира.
Сделките уточняват размера на отчисленията между YouTube и носителите на права за професионални музикални видеа и качвани от потребителите клипове. Освен това проправят пътя към нова платена услуга, която YouTube може да пусне следващата година. Warner Music Group, третата голяма звукозаписна компания, подписа споразумение с YouTube още през май.
YouTube очаква да успее да превърне част от милионите хора, които слушат безплатно музика в нейната видео платформа, в абонати, които си плащат. Това ще ѝ помогне да засили връзката си с големите звукозаписни компании, след години на обтегнати отношения, свързани с това дали уебсайтът плаща достатъчно на правоносителите.
YouTube се превърна в една от основните услуги, от които хората слушат музика и е един от най-важните инструменти за реклама за мениджърите и звукозаписните компании. И все пак уебсайтът и компанията майка Google не успяват да накарат потребителите да плащат за музика.
Платените услуги на Spotify и Apple Music се борят именно с това да превърнат хората, ползващи безплатните им услуги, в абонати на платените.
Приходите от продажби на музика в САЩ нараснаха с 15% през първата половина на 2017 г. според Recording Industry Association of America. Глобалните продажби пък се увеличиха с 5,9 на сто.