Amazon се превърнa в най-големия онлайн търговец на дребно в Мексико тази година, след като удвои продажбите си, помагайки за разрастването на пазара на електронна търговия с една трета, показва доклад на фирмата за проучване на пазара Euromonitor International, цитиран от Ройтерс.
Най-големият онлайн търговец на дребно в света ще генерира продажби в размер на 502,2 млн. долара в Мексико през тази година в сравнение с 243,9 млн. щатски долара миналата година.
Онлайн продажбите все още представляват малко над 3% от всички продажби на дребно в Мексико, където купувачите се страхуват от измами с кредитни карти и често плащат в брой. Интернет пазаруването представлява почти 12% от всички продажби на дребно в САЩ.
Аржентинската компания за онлайн търговия MercadoLibre Inc. регистрира ръст от близо 90% от 2016 г. досега, посочи Euromonitor, но все още се нарежда на второ място с продажби в размер на 489,2 млн. долара.
MercadoLibre не коментира цифрите на Euromonitor, но заяви, че продажбите му в Мексико са се увеличили с 82% през третото тримесечие.
На трето място е Wal-Mart de Mexico с 258.9 млн. долара онлайн продажби, или ръст от около една трета. Wal-Mart de Mexico не отговори на искането за коментар.
Amazon, който официално стартира в Мексико преди две години, даде тласък за разрастването на клиентската си база през октомври, като въведе система за плащания в брой. Американската компания също отказа да коментира данните от Euromonitor, като заяви, че не дава информация за продажбите си.
Euromonitor не включва в анализа си сайтове за продажба от потребител на потребител като например eBay.
Компанията прогнозира, че мексиканският онлайн пазар ще достигне 7,1 млрд. долара през следващата година и ще нарасне до 14 млрд. долара до 2022 г.