Шведската модна компания H&M планира да затвори още физически магазини и да увеличи онлайн усилията си, след като представи по-слаби от очакванията резултати за четвъртото си финансово тримесечие, съобщи компанията в свое прессъобщение.
Продажбите за периода септември-ноември са се свили с 4%, или с 2% в местна валута, до 50,4 млрд. крони (5,96 млрд. долара) в сравнение със същото тримесечие на 2016 г. Докладът, включващ годишните резултати на компанията, ще бъде представен на 31 януари 2018 г.
H&M отчете най-силен спад на тримесечните си продажби от поне над десетилетие в петък, след като по-малко клиенти са посетили магазините ѝ. Акциите се обезцениха с над 13 на сто, най-сериозният дневен спад от 16 години насам.
Според компанията групата продължава да расте като цяло през годината, но ръстът е бил ограничен от продажбите през последните три месеца, които са били доста под очакванията на H&M.
Онлайн продажбите и продажбите на другите марки на H&M са се представили добре. „Тримесечието бе слабо заради физическите магазини на самия бранд H&M, които бяха негативно засегнати от по-слабия трафик в магазините и продължаващите промени в индустрията“, коментират от компанията.
През последните месеци се наблюдават силни изменения в поведението и предпочитания на потребителите, което силно затруднява индустрията. В сряда собственикът на Zara Inditex също обяви по-слаби продажби за последното си тримесечие, отчасти дължащи се на по-топлото време през есенния сезон.
В отговор на предизвикателствата H&M планира да ускори вече предприетите промени в компанията. „Това включва продължаващо интегриране на физическите и дигиталните магазини и засилване оптимизирането на магазините на бранда H&M – което ще доведе до повече закрити и по-малко открити“ магазини, коментират от шведския моден търговец на дребно.
В същото време H&M обяви, че засилва сътрудничеството си с китайския гигант в онлайн търговията Alibaba. Брандът на групата Monki вече има силно присъствие в Китай, след като бе представен преди време в платформата на Alibaba Tmall. Сега двете компании продължават партньорството си, като на платформата ще бъдат въведени и брандовете H&M и H&M Home.