Малцина са чували за Lauv, Ръсел Дикерсън, Ким Петрас и Tripple Red. След няколко месеца всички ще ги знаят.
Най-голямата музикална стрийминг платформа Spotify, която има 140 млн. активни потребители, 60 млн. от които плащат абонамент, тази седмица пуска RISE – програма, която промотира избрани от редакторите изгряващи изпълнители.
„Имаме най-голяма система за разпространение в света за стрийминг на музика, така че защо да не я използваме, за да помагаме на младите изпълнители“, коментира Трой Картър от Spotify пред Billboard.
Тези четирима музиканти, избрани в рамките на първия кръг, ще получат специално позициониране в плейлисти и промоционални материали на компанията, телевизионни реклами и специални събития на живо. Картър посочва, че Spotify иска да бъде „това, което беше MTV” за тези независими изпълнители и другите, които идват след тях.
RISE, която започва работа след представянето на подобни инициативи на Apple Music и Deezer, изкарва Spotify от образа просто на музикална стрийминг услуга.
В момента тя е платформа за откриване на музика, инкубатор за таланти със своя плейлист RapCaviar и мрежа от популярни радиостанции, както и водещ канал, през който хората слушат музика (след YouTube). Технологичната компания съдържа почти цялата музикална индустрия.
Именно заради това инвеститорите я гледат с добро око. Инвестиционната банка GP Bulhound, която е фокусирана върху технологичния сектор, публикува вчера доклад, в който оценява Spotify на 20 млрд. долара, когато компанията стане публична по-късно тази година и в началото на 2018 г.
Анализаторите на фирмата твърдят, че сегашните 60 млн. абонати на Spotify ще нараснат до 100 млн. през лятото на 2018 г. и до 500 млн. до 2020 г., което дава на Spotify “дългосрочен потенциал да бъде оценена на 100 млрд. долара“.