Представители на поп звездата Тейлър Суифт са заявили на стрийминг партньорите ѝ, че нейният нов албум няма да бъде пуснат в платформите им през първата седмица след старта на продажбите му, твърдят двама източници, запознати с въпроса, цитирани от Bloomberg.
Услугите все още преговарят с екипа на Суифт, за да се реши кога албумът „Reputation” ще стане достъпен при тях, коментират източниците, пожелали анонимност.
Албумът ще бъде пуснат за продажба във физически и онлайн магазини като iTunes на 10 ноември. Говорителката на Суифт не е отговорила веднага на запитването за коментар.
За повечето представители на музикалната индустрия стриймингът е бъдещето. Той помогна за 5,9% ръст на приходите от продажбите на музика по цял свят миналата година. Но Суифт и редица други звезди, които оглавяват класациите, все още намират продажбите на физически и дигитални записи за по-привлекателни.
Бионсе направи своя последен албум „Lemonade” достъпен само в стрийминг услугата Tidal, която е собственост на нейния съпруг Джей-Зи. Адел пък избягваше стрийминга с месеци, след като през 2015 г. пусна албума си „25“.
Все още е възможно Тейлър Суифт да промени решението си в последната минута, но тя е сред най-големите критици на стрийминга. Пред Wall Street Journal тя заяви, че този тип услуги обезценяват музиката.
Spotify, най-голямата стрийминг услуга, предлага по-голямата част от каталога си безплатно, но с включени реклами. Абонатите, които си плащат, получават достъп до пълния архив от музика, включително и до новите песни и албуми, които изпълнителите са решили да покажат само в тази платформа. Apple Music, вторият по големина играч на този пазар, няма безплатна версия.
Албумът на Суифт се очаква да отбележи един от най-големите дебюти в класациите тази година. Нейният предишен проект „1989“ стана бестселър, като влезе в топ 3 по глобални продажби през 2014 и 2015 г. Албумът беше достъпен в Apple Music чак през 2015 г., но Суифт не го пусна в Spotify до юни тази година.