Датската пивоварна компания Carlsberg отбеляза 5-процентов спад на приходите за третото тримесечие в четвъртък, но повиши годишните си насоки, очаквайки да постигне ефективност на икономиите в горния край на очаквания диапазон, и то по-бързо от прогнозите, съобщава Wall Street Journal.
Компанията заяви, че програмата ѝ за ефективност „напредва добре и сега се очаква да постигне около 2 млрд. крони (301,1 млн. долара) нетни ползи“. Тя добави, че прогнозира „по-бързо постигане на ползите от очакваното преди и коригираме годишните ни насоки за печалбата нагоре“.
По-рано пивоварната компания заяви очаквания за икономии на разходите между 1,5 и 2 млрд. крони.
Сега Carlsberg очаква годишен органичен растеж на оперативната печалба между 7% и 8%, като предишните прогнози бяха за ръст между 4% и 6%. В същото време тя очаква положителни валутни влияния от около 75 млн. крони спрямо предишната оценка за 50 млн. крони.
Групата заяви, че приходите ѝ за третото тримесечие са спаднали до 16,68 млрд. крони (2,60 млрд. долара) от 17,53 млрд. крони, след като забрана върху пластмасовите бутилки в Русия и лошото време в Западна Европа са натежали върху продадения обем.
Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха приходи от 17,03 млрд. крони.
На предизвикателния пазар в Източна Европа нетните приходи отчитат органичен спад от 2%. В същото време обемът в Казахстан и Беларус се е увеличил, в Украйна е останал без промяна, а в Русия е намалял.
Пазарите в България, Сърбия и Италия са постигнали положителен ръст на обема, без да бъде уточняван, но повечето пазари в Западна Европа отбелязват по-малък обем заради лошото време.
В Азия нетните приходи са нараснали органично със 7%. Китай отбелязва стабилен растеж на фона на силното представяне на премиуим напитките.