Coca-Cola отчете по-добри финансови резултати от очакваните през третото тримесечие, подкрепена от 3% увеличение на продажбите в Северна Америка заради по-силното търсене на Sprite, чай и кафе, пише Ройтерс.
Докато общите продажби на Coca-Cola в Северна Америка остават непроменени през третото тримесечие, продажбите на Sprite се повишават с между 4 и 6%, а продажбите на чай и кафе се увеличават с между 1 и 3%. Продажбите на диетична кола отчитат спад.
Конкурентът PepsiCo този месец съобщи за спад в тримесечните продажби на напитки в Северна Америка за първи път от две години, засегнат от слабото търсене на Gatorade, както и заради маркетингови пропуски.
Coca-Cola завзема пазарни дялове на конкурента си, благодарение на прехвърлянето на по-голяма част от операциите по бутилиране на франчайз партньори, както и по-агресивното навлизане в бизнеса с негазирани напитки, коментира Ник Моди, анализатор на RBC Capital Markets.
Coca-Cola също така съкращава разходите си, включително и чрез намаляване на работната сила.
Междувременно нетната печалба на компанията нараства до 1,45 млрд. долара, или 33 цента на акция, през третото тримесечие, приключило на 29 септември, спрямо 1,05 млрд. долара, или 24 цента на акция, година по-рано.
Приходите намаляват с 14,6% до 9,08 млрд. долара, тъй като компанията реорганизира някои бутилиращи операции, но те надминават средната оценка от 8,72 млрд. долара.