Heineken, втората по големина пивоварна в света, обяви увеличение на продажбите на бира през третото тримесечие с ръстове във всички региони освен в Европа, където хладното лято е ударило потреблението, съобщава Ройтерс.
Продажбите за периода юли-септември са се увеличили с 2,5%, без да се отчита влиянието на придобиванията, до 60,0 млн. хектолитра, което е малко над средните очаквания за 57,9 млн. хектолитра в анкета на Ройтерс.
Датският пивовар, най-големият в Европа, заяви, че много силният растеж в Азиатско-тихоокеанския регион, без да включва Китай, е довел до увеличение от 12,2% на обема бира. В същото време силното представяне в Южна Африка, Етиопия и Русия е довело до ръст от 8,8% на продажбите в Африка, Близкия изток и Източна Европа.
Растежът на американските континенти е бил умерен, тъй като по-слабите продажби в САЩ отчасти са засенчили ръста в Мексико и Бразилия, където Heineken придоби бизнес на Kirin по-рано тази година.
В Европа продажбите са намалели заради по-хладното лято във Франция и Холандия, както и заради слабото представяне във Великобритания и Полша.
Компанията заяви, че запазва годишните си очаквания, че приходите и печалбата ще се увеличат, а оперативният марж ще се повиши с около 40 базисни пункта, без да се включват придобиванията тази година.
Heineken прогнозира още негативно валутно влияние в сравнение с 2016 г.
Компанията отчете нетна печалба от 1,49 млрд. евро за първите девет месеца, което е с 1% повече на годишна база, когато обезценка, поета миналата година по бизнеса ѝ в Конго, бе отразена в резултатите.