CJ Group, южнокорейската компания, отговорна за разпространението на популярността на корейския поп (K-pop) в чужбина, обяви, че обмисля придобиването на активи в компании за развлечения или за храни в САЩ като част от плановете на конгломерата да утрои приходите си до края на десетилетието, предава Bloomberg.
“Ние инвестираме агресивно в САЩ, където потенциалът ни растеж е огромен“, коментира единият от главните изпълнителни директор на CJ America Су Сунг-юп, но отказва да посочи компании, които са цел на придобивания. „Ще ускорим нашия растеж не само чрез разширяване на съществуващия ни бизнес, но и ще навлизане в нови сектори“.
Коментарите подчертават подновените амбиции на CJ за растеж, след като председателят Лий Джей-хюн излезе от затвора през миналата година. Той бе зад решетките заради укриване на данъци и присвояване на средства през 2014 г. Управляваният от фамилия конгломерат, чиито корени отвеждат до основателя на Samsung Group, обяви през май, че планира да увеличи глобалните си приходи до 100 трлн. вона (88 млрд. долара) от около 30 трлн. вона миналата година.
Въпреки че CJ се класира на първо място в Южна Корея в областта на бизнеса с храни и развлечения, нейната популярност на западните пазари все още е слаба. В момента Северна Америка е четвъртият по големина пазар на CJ след Китай, Виетнам и Югоизточна Азия, но приходите в САЩ растат с годишен темп от 35 на сто през последните пет години и тази инерция вероятно ще се запази, когато CJ започне да продава своята козметика в онлайн магазина Nordstrom скоро и насърчи своите храни с марката Bibigo, коментира Су.
"Америка може да се превърне във втория ни по големина пазар или поне третият за нашата група в следващите няколко години“, коментира той. CJ America очаква приходите ѝ да достигнат около 700 млн. долара тази година в САЩ.
В областта на развлеченията CJ планира да удвои броя на своите 4DX филмови екрани в Северна и Южна Америка, уточни Су.