Акциите на компанията за напитки PepsiCo поевтиняват в сряда, след като по-слабото търсене на бранда Gatorade и някои погрешни марктингови стъпки са довели до спад на продажбите в Северна Америка за пръв път от две години, съобщава Ройтерс. В същото време компанията понижи прогнозата си за годишния органичен растеж на доходите.
Слабото търсене на Gatorade, която формира една пета от общия обем продажби в региона, се дължи на сравнително хладното лято. Продажбите на останалите напитки обаче са ударени от по-слабия трафик в търговските магазини, заяви главният изпълнителен директор Индра Нуйи в конферентен разговор.
„Това лято насочихме твърде много от медийните ни разходи и пространството ни в магазините към много по-малки нискокалорични напитки за сметка на марките на Pepsi и Mountain Dew”, каза Нуйи.
Приходите от подразделението за напитки в Северна Америка на PepsiCo – най-големите за компанията, са намалели с 3,4% до 5,33 млрд. долара през третото тримесечие до 9 септември след 6-процентов спад на обема продажби.
Понижението е първото откакто PepsiCo започна да представя разбивка на продажбите на напитките си в Северна Америка от третото тримесечие на 2015 г.
Акциите на компанията поевтиняха с 2% до 106,95 долара в предсесийната търговия.
Въпреки това PepsiCo все пак отчете по-добра от очакванията печалба за третото тримесечие, подкрепена от по-ниските разходи и ръст от 3,2% на приходите от бизнеса си със снаксове и чипсове като Cheetos и Doritos.
Нетната печалба на компанията се е увеличила с 7,6% до 2,14 млрд. долара, или 1,49 долара на акция.
Без еднократните ефекти компанията е спечелила 1,48 долара на акция, което е над прогнозата за 1,43 долара на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters.
Нетните приходи са се увеличили с 1,3% до 16,24 млрд. долара, което е под оценката на анализаторите за 16,31 млрд. долара.
Компанията понижи прогнозата си за годишен органичен ръст на приходите до 2,3% от 3,0%.
„Вярваме, че пазарът предвиждаше ревизия, но мащабът ѝ е по-голям от очакваното“, казват анализаторите на Morgan Stanley в свой коментар.
PepsiCo повиши прогнозата си за годишна печалба с 10 цента до 5,23 долара на акция заради по-слабото влияние на долара.