Американската технологична компания Apple оглави класацията на 100-те най-скъпи марки в света, изготвена от консултантската компания Interbrand, за пета поредна година, предаде ТАСС.
Стойността на марката Apple миналата година се е повишила с 3 на сто, достигайки близо 184,2 млрд. долара. На второ място е онлайн гигантът Google, чиято марка се оценява на 141,7 млрд. долара, повишавайки се с 6 на сто.
Трета остава Microsoft, която е поскъпнала с 10 на сто до близо 80 млрд. долара.
В първата десятка са също Coca-Cola с 69,7 млрд. долара, Amazon с 64,7 млрд. долара, Samsung с 56,2 млрд. долара, Toyota с 50,3 млрд. долара, Facebook с 48,2 млрд. долара, Mercedes с 47,8 млрд. долара и IBM с 46,8 млрд. долара.
Лидер по растеж на стойността е марката Facebook, която е поскъпнала с 48 процента за година.
При съставянето на рейтинга се отчитат фактори като финансови резултати от продажбите, познаваемост на марката, както и влиянието ѝ на пазара, което помага на компанията да налага цена над номиналната.
/БТА/