Британският търговец на дрехи на дребно French Connection отчете спад на печалбата за първото полугодие в резултат на затварянето на част от магазините си, съобщава Ройтерс.
Собственикът на брандовете Toast, French Connection и Great Plains изпитва трудности с битката с конкурентите в бързата мода като ASOS, Forever 21 и Zara на Inditex. Компанията е затворила редица магазини и е наела нови служители в мениджмънта и дизайна, опитвайки се да се завърне към печалба.
През март активистът инвеститор Gatemore Capital призова губещата компания да се раздели на няколко дружества, или да отдели бранда си Toast. Gatemore продаде целия си дял през юли, заявявайки, че не е доволен от темпа на промяна на 45-годишната компания.
Sports Direct International на британския милиардер Майк Ашли пък придоби дял от 11,2% във French Connection през февруари, превръщайки се във втория по големина акционер. Намеренията на Sports Direct обаче не са ясни.
French Connection заяви, че брутната печалба за първите шест месеца до 31 юли е спаднала до 31,1 млн. паунда от 38,1 млн. паунда преди година.
Приходите възлизат на 68,1 млн. паунда спрямо 69,2 млн. паунда за същия период на предишната година.
French Connection, която има над 409 магазина, заяви, че е затворила седем през последните 12 месеца, намалявайки търговското си пространство с 10,2%.
Продажбите от разработените магазини във Великобритания и Европа „като цяло остават без промяна“, каза компанията във вторник.
Приходите от търговията на едро обаче са нараснали със 7,2% до 29,6 млн. паунда, като бизнесът се завръща към растеж във Великобритания, Европа и Северна Америка.
„Определено виждаме натрупване на инерция през първата половина на новата финансова година с подобрения във всички подразделения въпреки трудните условия на търговия“, каза председателят и главен изпълнителен директор Стивън Маркс, признавайки, че има много за вършене, преди компанията да се завърне към рентабилност.
French Connection отбеляза пета поредна годишна загуба през март.
За да повиши рентабилността, компанията заяви, че ще избира внимателно локациите за новите си магазини.
Текущата позиция на French Connection на борсите е доста под върховите дни през 2004 г., когато огромният успех на бранда FCUK повиши цената на акциите ѝ до над 500 пенса. Оттогава насам обаче цената им се срина, като след новината днес поевтиняха с още 2,3% до 43,3 пенса.