Новите предпочитания на китайците за луксозни пътувания създават нова заплаха пред възстановяването на достигащата 80 млрд. долара диамантена индустрия, пише Bloomberg.
Китайските луксозни пътувания са „най-бързо растящият конкурент“, който застава на пътя на продажбите на диаманти на най-големия потребителски пазар в света, коментира главният изпълнителен директор на De Beers Брус Кливър. За да привлече парите, които китайците харчат за подобни пътувания, De Beers може да се опита също да навлезе на този пазар по някакъв начин.
"Луксозните пътувания определено са конкурент на диамантите“, обясни Кливър в интервю в Хонконг. „Ако има начин да свържем луксозните пътувания до африканска страна, откъдето идват диамантите, вероятно ще обърнем внимание и на това“.
Най-големият производител на диаманти в света търси начин да подобри състоянието на една индустрия, в която цените на обработените диаманти бележат спад през последните шест години. Най-големите му пазари в Азия, включително Китай и Индия, бележат никаква промяна или спад на продажбите за 2016 г. Освен това компанията се сблъсква с препятствия, тъй като по-младото поколение китайски купувачи харчи все повече за висококачествена електроника, пътувания и изискани заведения за хранене, а не за бижута.
Търсенето в световен мащаб през 2016 г. остана непроменено, тъй като 4,4-процентния ръст в САЩ успя да компенсира забавянето в Азия според доклад на De Beers за индустрията. Продажбите в Китай и Индия са показали подобрение през първата половина на 2017 г., с едноцифрен растеж спрямо година по-рано, коментира Кливър. Индустрията очаква растеж в тези страни в следващите пет години, докато глобалната икономическа перспектива се подобрява, макар че Япония няма да расте толкова бързо, колкото другите азиатски страни. Последното се дължи на застаряването на населението, посочва още той.
De Beers се опитва да влияе на тенденциите за пазаруване, като инвестира 140 млн. долара тази година, за да рекламира диаманти. Това е най-големият ѝ рекламен бюджет от 2008 г. насам. Компанията се фокусира върху дамите на основните си пазари, и най-вече тези между 18 и 33 години. Според De Beers това са жените, които купуват диаманти за себе си, тъй като печелят все повече пари.
Да надвият в тази битка няма да е лесно, особено в Китай, където приходите от продажби на диаманти са се свили с 4,8% миналата година в доларово изражение. Конкуренцията от туризма е голямо предизвикателство. Китай е най-големият източник на чуждестранни туристи според Световната туристическа организация. Повече от 135 млн. китайци са пътували през 2016 г., а разходите им са нараснали с 12% до 261 млрд. долара.