IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Richemont излезе от дългия период на спад на продажбите

Възстановяването на търсенето в Азия подкрепи резултатите на луксозната марка

12:19 | 13.09.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Швейцарската компания за луксозни стоки Richemont отчете по-високи от очакваното продажби за петмесечния период, приключил на 31 август, благодарение на възстановяването на продажбите в Азия, съобщи Ройтерс.

Групата обаче изглежда все още няма наследник на ръководителя на часовниковото подразделение Жорж Керн, който напусна в края на юли. Той беше смятан за един от най-обещаващите мениджъри в групата, която премина към нетрадиционна структура на управление миналата година. Производителят на луксозни стоки елиминира поста главен изпълнителен директор. Съгласно новата структура на управление ръководителите на отделните марки ще се отчитат директно на борда – ход, който според компанията ще ѝ позволи да реагира по-бързо на предизвикателствата, с които се сблъсква бизнесът.

Фактът, че досега не е назначен наследник на Керн, показва, че в групата, която е собственик на марката Cartier, може да няма подходящ кандидат, а външни хора може би не са склонни да поемат предизвикателната задача.

Въпреки всичко вторият по големина в света производител на луксозни стоки излиза от дългия период на спад на продажбите, причинен от липсата на търсене в Хонконг и намаляване на китайските туристи, пътуващи до луксозните търговски центрове в Европа.

Продажбите през петте месеца от април до август са нараснали с 12%, обяви компанията в изявление, което надминава очакванията на анализатори от Ройтерс за 10-процентов ръст.

Добрите данни идват на фона на силното възстановяване в Азиатско-тихоокеанския регион, където компанията отчита 23% ръст на продажбите. Той обаче се дължи отчасти на обратното изкупуване на акции в подразделението за часовници преди година, като без този еднократен ефект постоянните продажби биха се увеличили със 7%, обясниха от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още