В Китай отдавна се води битка, чиято цел е Disneyland да бъде разгромен. Изглежда обаче друг местен милиардер поема щафетата от страната на Китай, коментира Quartz.
Китайската Evergrande Group – строителна компания, базирана в Южен Китай и с мажоритарен собственик милиардерът Хуей Ка Йен, обяви, че ще изгради 15 увеселителни парка в страната. Хуей представи плановете си в момент, в който строителният предприемач Уан Дзиенлин се отказа от амбицията си да победи Приказното кралство, след като миналия месец Dalian Wanda Group се раздели с активите си от тематични паркове, за да намали дълговото си бреме.
Наречени Children’s World, увеселителните паркове на Evergrande ще бъдат разпръснати из цял Китай, включително в два града в провинция Джъдзян, която е на няколко часа от Шанхай – дома на единствения парк на Disney в континентален Китай. Всеки тематичен парк ще цели да привлече над 15 млн. посетители и да генерира приходи за около 3 млрд. долара годишно от свързани с туризма услуги, заяви компанията.
Строителството ще приключи между 2019 и 2022 г.
Evergrande разкри няколко тематични парка в сътрудничество с местните администрации, като всеки един от тях ще струва 7 млрд. долара. Evergrande каза в изявление, че във всеки един от тематичните паркове ще има 33 големи атракциона, докато парковете на Disney обикновено са с между 18 и 22. Освен това Children’s World ще бъде първият в света, който ще бъде „изцяло на закрито, работещ при всякакъв климат, през всички сезони“ голям тематичен парк.
Как Evergrande се надява да открадне сърцата на китайците от Мики Маус? Отговорът е с коктейл от китайски и западни фантазии. Според китайски медии Children’s World на Evergrande ще включва китайски митологични герои като вдъхновение за атракционите, включително богинята на луната Чан-О и гиганта, създал вселената, Пан Гу. В същото време част от тематичните паркове ще бъдат посветени на западни герои като гръцкия бог на морето Посейдон, Пепеляшка и Алиса в страната на чудесата.
Evergrande се превърна в най-големия строителен предприемач по продажби в Китай през миналата година, но растежът му се захранва и от високо ниво на дълга. Хората, които следят бизнеса, са скептично настроени, че спускането с влакчето на увеселителните паркове ще се окаже забавно за компанията.