Седем големи компании за безалкохолни напитки, сред които Coca-Cola и Pepsi, ще ограничат съдържанието на захар в продуктите, които продават в Сингапур заради кампанията на града-държава срещу диабета, предаде Ройтерс.
Сингапур е една от първите държави в Азия, която обръща внимание на захарта в напитките, като така застава редом до много западни страни, опитващи се чрез данъци и предупреждителни етикети да намалят рисковете за здравето, свързани със захарта.
В световен мащаб компаниите за безалкохолни напитки преработват рецептите си, като се надпреварват да намаляват захарта и да предоставят повече възможности, които да задоволят потребитетите, обръщащи все по-голямо внимание на здравето си.
Сингапурското министерство на здравеопазването съобщи днес, че седем компании са подписали ангажимент да премахнат до 2020 година напитките, съдържащи над 12 процента захар от портфолиото си с напитки, подслаждани със захар.
Освен Coca-Cola и Pepsi към ангажимента се присъединиха компаниите F&N Foods, Malaysia Dairy Industries, Nestle, Pokka и Yeo Hiap Seng.
Сингапурското подразделение на Coca-Cola съобщи в имейл до Ройтерс, че поема допълнителен ангажимент да намали съдържанието на захар в портфолиото си с напитки, подслаждани със захар, с 10 процента до 2020 година.
Дневният прием на захар от безалкохолни напитки на глава от населението се е повишил след 2010 година до 6,08 грама в Азиатско-тихоокеанския регион през 2016 година. В Сингапур показателят е на равнище 11,99 грама, според данни на компанията за маркетингови проучвания Euromonitor. Потреблението намалява в Европа и САЩ, но все още е високо в Азиатско-тихоокеанския регион.
/БТА/