Американската верига за бързо хранене McDonald's ще затвори 169 ресторанта в Индия, а това са 40 на сто от заведенията ѝ в страната в стъпка, която ескалира напрежението между компанията и местен партньор, и която може да остави хиляди хора без работа. Конкретната причина е фактът, че франчайзинг партньорът Connaught Plaza Restaurants Pvt Ltd (CPRL) е нарушил споразумението, обяви компанията, цитирана от Ройтерс.
Тази изненадваща стъпка крие опасност сериозно да намали пазарните дялове на марката в обещаващ сектор, но в същото време на силна конкуренция, отбелязва AFP.
Повечето ресторанти на McDonald's в Делхи вече бяха затворени преди два месеца заради битката между гиганта в бързото хранене и неговия индийския партньор Викрам Бакши. Тези обекти бяха част от смесено дружество с равни дялове CPRL, което управлява ресторантите в северната и източната част на страната.
Принудени бяхме (да сложим край на партньорството - бел. AFP), защото CPRL наруши условията на франчайзинговите споразумения, свързани с дейността на засегнатите заведения, обяви McDonald's India.
До 15 дни всички ресторанти на McDonald's, които държи CPRL, ще трябва да бъдат затворени. Дейността на управляваните от други филиали няма да бъде засегната, се уточнява в изявлението.
Пред Ройтерс Бакши пояснява, че решението на американците е „голям шок“, а компанията му обмисляла всички законови опции.
Ходът на McDonald's India следва продължителен съдебен спор с CPRL, който започна през 2013 г., когато McDonald's заяви, че мандатът на Бакши като изпълнителен директор е приключил - решение, което мениджърът оспорва в съда.
„Те го направиха, защото McDonald’s си помислиха, че г-н Бакши е замесен в нередовни дейности, така че да се отърват от него", казва Ей. Си. Чадниок, адвокат, представляващ Бакши, който добавя, че неговият клиент отрича всички обвинения.
Заведенията в северната и източната част на Индия под франчайзинга на McDonalds-CPRL имат повече от 6 500 директни служители и много недиректни, казва Мадрурима Бакши, член на борда на CPRL.
Всички тези ресторанти ще трябва да спрат да използват името на McDonald's, търговските марки, дизайна, марката и рецептите в рамките на 15 дни след обявяването на решението“, пояснява McDonalds. Веригата обаче добавя, че остава ангажирана със северната и източната част на Индия и започва да търси нов партньор.
„Ще отнеме време, за да доведем настоящата ситуация до окончателно решение", пояснява още McDonald's.