Музикалната стрийминг платформа Spotify иска да стане третият по големина играч на рекламния пазар след Google и Facebook. Това разкри в интервю за Wall Street Jorunal маркетинг директорът на Spotify Сет Фарбман.
По думите му по-голямата част от приходите на компанията идват от абонаменти и това ще е така „в обозримо бъдеще“ но плановете на Spotify са това да се промени. Стрийминг услугата планира да постави по-голям акцент върху рекламата в бъдеще.
„Искаме да имаме самостоятелна, висококачествена, подкрепена от реклами услуга, която позволява на хората да се ангажират със Spotify, с музиката на много по-високо ниво“, коментира Фарбман.
В тази връзка той посочва, че най-голямата инвестиция в сферата на рекламата за Spotify е в привличането на много специалисти - „цял технологичен екип“, тъй като компанията се е фокусирала върху анализа на данни и по-доброто разбиране на аудиторията.
„Постоянно тестваме нови видео продукти. Има и цяла серия от различни видео реклами“, коментира маркетинг директорът. По думите му Spotify прави спонсорирани плейлисти, а част от оригиналното съдържание, което платформата създава, е спонсорирано от брандове.
Според Фарбман Spotify вече може да се похвали с много по-големи инвестиции от страна на отделни марки.
По думите му в началото идеята на безплатната услуга била да се покаже на слушателите, че музика може да се слуша и легално. При раждането на Spotify монетизирането на безплатната услуга не е приоритет, като едва по-късно екипът започва да вижда възможност да се печели от реклама.
През юни Spotify обяви, че базата ѝ от потребители е нараснала до 140 млн. активни потребители месечно. Тя има около 60 млн. абонати на своята платена услуга. През 2016 г. е увеличила рекламните си приходи с 50% спрямо 2015 г.