Някои хора обичат да стават рано и да си правят перфектната чаша кафе, още преди да отидат на работа. Други предпочитат да останат в леглото още малко и да си грабнат кафето от някое кафене по път за работа, коментира Statista.
Кафето за из път става все по-популярно по света през последните години, макар че количеството, което хората пият, зависи изключително много от страната, в която са. В Испания и Италия то е само 3% от поръчките на кафе, докато в Япония – почти половината.
Италианците са известни с хубавото си кафе и по-скоро биха се насладили на еспресото или капучиното си в местното кафене, отколкото, докато вървят нанякъде. Дали това ще се промени?
Малко по-рано тази година бившият главен изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц обяви, че веригата планира да отвори първата си локация в Милано тази година. Дали компанията ще успее да промени италианското отношение към кафето тепърва ще стане ясно. Starbucks ще има тежката задача да се конкурира с около 150 хил. кафенета в Италия.
Starbucks определено няма проблеми с продажбата на кафе за из път в Северна Америка, където то формира 45% от всички поръчки на кафе в САЩ и 43% от тези в Канада. То се е установило и в страни, които традиционно пият чай, например Великобритания и Китай, макар че все още трябва да положи сериозни усилия, за да постигне представянето си от най-силните държави. Кафето за из път е по-популярно в страните с по-бърз начин на живот и изпитва трудности в по-спокойните страни.
Други графики можете да разгледате тук