Coca-Cola отчита по-добра от очакваното печалба, подкрепена от по-високото търсене на здравословните негазирани напитки с по-ниска или никаква захар в първото тримесечие под ръководството на новия главен изпълнителен Джеймс Куинси, съобщава Ройтерс.
Coca-Cola, също като основния си конкурент PepsiCo Inc, изгражда своето портфолио без газирани напитки и засилва усилията за намаляване на захарта в своите продукти, за да се справи с по-ниското търсене на сладки напитки.
„Ръстът на приходите от газирани напитки е подкрепен от иновациите и маркетинговата подкрепа за нашите напитки с ниско ниво на захар като Coca-Cola Zero Sugar“ заяви Куинси.
Най-големият производител на напитки в света обяви, че планира да пусне в продажба Coke Zero Sugar в САЩ през август.
Coca-Cola също така отчита голямо търсене на негазирани напитки като сокове и смутита в Европа.
Въпреки това нетната печалба за акционерите на дружеството се понижава до 1,37 млрд. долара или 32 цента на акция през второто тримесечие в сравнение с 3,45 млрд. долара или 79 цента на акция година по-рано.
Компанията отчита разходи за 653 млн. долара, свързани с франчайзинг договори по отношение на операциите по бутилиране в Северна Америка.
Приходите намаляват с 16% до 9,7 млрд. долара, което отчасти се обяснява и със силния долар. Въпреки това те надминават очакванията на анализаторите за 9,65 млрд. долара.