IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Unilever отговори на очакванията с резултатите си за тримесечието

Компанията понижава разходите и увеличава икономиите, за да отблъсне интерес от активисти инвеститори

14:12 | 20.07.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever изостря фокуса си върху рентабилността, като повишава цените и понижава разходите във всички сфери – от полети на служителите до съставките на продуктите. Основна причина за това е, че редица активисти инвеститори се насочват към гиганти в потребителските стоки, борещи се с бавен растеж, коментира Bloomberg.

Производителят на майонезата Hellman’s и сапуна Dove заяви в четвъртък, че все повече се стреми към ефективност в отговор на неуспешния опит за придобиване от Kraft Heinz и след като конкурентите Nestle и Procter & Gamble се оказаха под натиск заради активистите Дан Лойб и Нелсън Пелц.

Компанията е повишила цените с 3% през второто тримесечие при същия обем, заяви тя в четвъртък. Това е помогнало на базисните продажби да се увеличат със същия процент. Акциите ѝ поскъпнаха с 1,2% в ранната търговия в Лондон.

Unilever заяви, че е постигнала икономии за над 1 млрд. евро през първото полугодие и е напът да изпълни целта си от икономии за 6 млрд. евро и 20% базисен оперативен марж до 2020 г. Компанията е орязала 500 млн. евро чрез инициативи във веригите на доставки, включително намаляване на разходите за съставките на праховете за пране. Разходите за рекламни агенции също са били понижени със 17%.

Докато компанията ускорява усилията си за по-висока ефективност през второто полугодие, маржовете на печалба може да нараснат с над 1 процентен пункт за цялата година, каза главният изпълнителен директор Пол Полман в разговор с анализатори.

Както очаквахме, резултатите са силни – до голяма степен в съответствие [с прогнозите] за растежа на продажбите, но изненадващи при маржовете“, коментира Андрю Ууд, анализатор в Sanford C. Bernstein.

Ръстът на базисните приходи на компанията е в съответствие с медианната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 3,1%. Растежът леко се е ускорил спрямо нивата от първото тримесечие от 2,9%. Продаденият обем през периода остава без промяна, а ценовите увеличения от 3% допринасят за по-високите продажби. Базисната печалба се увеличава с 14,4% до 1,14 евро на акция.

Акциите на Unilever са поскъпнали с около 25%, откакто офертата за придобиване от Kraft Heinz бе направена публична през февруари. Компанията обеща по-голяма рентабилност, след като отхвърли офертата, както и увеличение на дивидента с 12% и обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още