Американският производител на подправки McCormick & Co обяви, че купува хранителния бизнес на британския конгломерат за потребителски стоки Reckitt Benckiser Group за 4,2 млрд. долара, за да засили дейността си в атрактивната категория на подправките, съобщава Ройтерс.
McCormick очаква категорията с люти сосове да продължи да се разраства стабилно и заяви, че ще интегрира новия си бизнес – RB Foods, в потребителските и промишлените сегменти. Компанията ще запази и най-големите брандове като French's, Frank's RedHot и Cattlemen's.
Американската компания се опитва да разшири глобалното си присъствие. Миналата година тя отправи оферта към Premier Foods, собственик на британски хранителни брандове като кексчетата Mr Kipling и бульоните на кубчета Oxo. Premier отхвърли офертата, която беше повишавана два пъти, достигайки 65 пенса на акция.
Със сегашната сделка McCormick очаква да постигне „значително увеличение“ на маржовете и коригираната печалба на акция, без разходите за сделката и интеграцията. Компанията очаква синергии за около 50 млн. долара, повечето от които ще се случат до 2020 г.
Очаква се нетните продажби на общото дружество за 2017 г. да бъдат около 5 млрд. долара, заяви McCormick.
Reckitt заяви, че сделката е била оценявана без финансовото влияние на нетния кеш или нетния дълг, притежаван по време на процеса на сключване на сделката. Компанията ще използва постъпленията от продажбата, за да намали дълга си.
През април Reckitt заяви, че преразглежда стратегическите си възможности за малкия си хранителен бизнес в опита да намали дълга си след планираната покупка на Mead Johnson за 16,6 млрд. долара.
По-рано през февруари Reckitt придоби производителя на бебешки формули Mead Johnson в изненадваща сделка, която предостави на компанията нова продуктова линия и подкрепи бизнеса ѝ на развиващите се пазари.