IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spotify е подписала сделка и със Sony Music?

Според източници и двете страни са направили известни отстъпки при споразумението

14:52 | 12.07.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Музикалната стрийминг услуга Spotify е успяла да сключи лицензионна сделка с втората по големина звукозаписна компания в света Sony Music Entertainment, твърдят медии, макар че информацията все още не е потвърдена официално, предава Ройтерс. Всичко това може би полага основите на очакваното първично публично предлагане на Spotify в САЩ.

Оценената на 13 млрд. долара шведска компания за момента планира директно листване на борсата в Ню Йорк по-късно тази година или в началото на 2018 г., твърдят източници на Ройтерс.

Sony се е съгласила да намали размера на отчисленията, които Spotify трябва да плаща в замяна на едно ограничение. Стрийминг услугата е обещала да ограничава новите албуми само до абонатите, които си плащат, като това ще важи за първите две седмици от излизането на албума. След това той ще става достъпен и за потребителите, които ползват безплатната услуга, пише Financial Times, позовавайки се на анонимен източник.

Сред топ изпълнителите в портфолиото на Sony се нареждат Адел, Бионсе и Шакира.

Освен това Spotify води преговори и с Warner Music Group, писа Billboard.

По-ниските отчисления са ключови за Spotify, за да може компанията най-сетне да излезе на печалба и да задоволи очакванията на инвеститорите.

Стрийминг услугата отчете 349 млн. евро (400 млн. долара) оперативна загуба за последната финансова година, което е с 47% увеличение спрямо година по-рано, въпреки че приходите нараснаха с 50 на сто до 2,93 млрд. евро.

През април компанията подписа няколкогодишна лицензионна сделка с Universal Music Group на Vivendi, която включва подобен двуседмичен прозорец за новите албуми и по-малки отчисления, които Spotify трябва да плаща.

Освен това тя подписа договор с дигиталната агенция Merlin, която представлява повече от 20 хил. независими лейбъли.

Миналата година Universal е прибрала 28,9% от приходите на световните музикални лейбъли. На Sony Music се падат 22,4%, а на Warner – 17,4%. Независимите звукозаписни компании са прибрали останалите 31,3%, сочат данни на MIDiA Research.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:48 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още