Британската компания Burberry отчете в сряда продажби за първото тримесечие, които задминаха очакванията. Това със сигурност ще подкрепи новия главен изпълнителен директор Марко Гобети в опитите му да се възползва от възстановяването на пазара за луксозни стоки в Китай, докато преструктурира бизнеса на компанията в САЩ, коментира Bloomberg.
Приходите от търговия на дребно на групата за луксозни стоки нарастват с 3% на базисна основа до 478 млн. паунда (613,2 млн. долара), което е над оценките на анализаторите за 471 млн. паунда. Сравнимите продажби се увеличават с 4% спрямо оценки за 2,5% през първото тримесечие.
Burberry заяви, че резултатите са подкрепени от силното представяне в континентален Китай, който допринася с между 4% и 6% растеж в Тихоокеанския регион. Великобритания е лидер в Европа, а представянето на американските континенти остава слабо със спад между 1% и 3%, заяви компанията.
Гобети, бивш ръководител на Celine към LVMH, пое поста главен изпълнителен директор на Burberry този месец от Кристофър Бейли, който ще продължи кариерата си в компанията като творчески директор. Като част от подготовката за прехвърлянето на лидерския пост компанията намалява разходите и рационализира брандовете си в опит да повиши рентабилността.
Американският бизнес на Burberry продължава обаче да спъва компанията. Британската група се оттегля от търговски центрове, които не са на първокласни места, и скъсява периодите на разпродажби, за да даде тласък на цените и да засили имиджа си.
Компанията остави прогнозите си за печалбата преди данъци за фискалната година без промяна.