Швейцарската компания Nestle обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. швейц. франка (21 млрд. долара) само дни, след като американският инвеститор активист Даниел Льоб пое дял в компанията и призова за промени, съобщава Financial Times.
Nestle, която е собственик на брандове като Nespresso, водата Perrier и шоколадовите десерти KitKat, не споменава нищо за хедж фонда Third Point на Льоб, който пое дял от 1,25%. Според компанията решението за обратното изкупуване е било взето в резултат на преглед на капиталовата структура, започнал по-рано тази година.
В началото на седмицата Third Point обвини швейцарската група, че не успява да се адаптира към средата на по-бавен растеж и че остава в миналото със „старите си начини“ на работа. Хедж фондът отправи препоръки, които според него „драматично ще подобряват както профила на растеж, така и силата на печалба“ на Nestle, добавяйки, че обратното изкупуване на акции е „особено привлекателна опция за момента“. Делът на Third Point e на стойност около 3,5 млрд. долара.
През февруари главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер заяви пред журналисти, че обратните изкупувания „не са топ приоритетът“. По-важни са политиката на дивиденти и инвестициите в подкрепа на растежа.
Във вторник обаче компанията заяви, че обратните изкупувания са „жизнеспособна опция“ за създаването на акционерна стойност в контекста на ниските лихвени проценти и силното генериране на парични потоци.
Nestle е поискала регулаторно одобрение за обратното изкупуване много по-рано от тази седмица, казват запознати източници. Тя е получила одобрението в понеделник, което е довело и до последвалото обявление.
Бизнес моделът на швейцарската група – базиран на непрекъснат растеж на продажбите – се оказа под натиск заради забавянето на глобалната икономика и промяна в моделите на потребителските разходи.
В резултат на прегледа на капиталовите си разходи Nestle заяви още, че ще фокусира бъдещите си инвестиции върху категориите на храни и напитки с бърз растеж, като кафе, продукти за домашни любимци, храни за бебета и бутилирана вода. Тя ще се фокусира и върху икономиките с бърз растеж и ще търси възможности в сектора с продукти за здравето.