Американският актьор Джордж Клуни продава компанията си за текила Casamigos на Diageo за сума, която може да достигне 1 млрд. долара, съобщи компанията в сряда.
„Ако ни бяхте питали преди четири години дали имаме компания за 1 млрд. долара, не мисля, че бихме потвърдили“, посочва Клуни в имейл до CNBC. „Това отразява вярата на Diageo в нашата компания и нашата вяра в Diageo. Но не отиваме никъде. Оставаме част от Casamigos. Започвайки с един шот довечера. Или може би с два", казва още той.
Diageo обяви, че ще плати първоначално 700 млн. долара, към които може да добави още 300 млн. долара в зависимост от представянето на компанията за текила през следващите 10 години. Сделката трябва да бъде финализирана през втората половина на 2017 г.
Diageo не очаква придобиването да увеличи печалбата по-рано от четири години след сделката. През първите три години марката няма да окаже влияние върху финансовия резултат на компанията.
Клуни и съсобствениците Ранди Гербер (съпругът на модела Синди Крауфорд) и Майкъл Мелдман се очаква да останат свързани с компанията след придобиването.
Гербер е създател на компаниите за нощни клубове Midnight Oil и Gerber Group, а Мелдман е магнат от сектора на недвижимите имоти.
Casamigos е създадена като частна колекция от текила за приятелите и семейството на Гербер и Клуни. През 2013 г. обаче екипът решава да направи компанията публична и получава лиценз за производство на текила.
„Веднага излетя. В момента сме най-бързо растящата ултра-премиум текила в страната“, коментира Гербер пред CNBC през ноември.