Британската компания Whitbread, която управлява веригата от кафенета Costa Coffee и хотелите Premier Inn, отчете ръст от 7,6% на продажбите за първото тримесечие след по-добро представяне и на двата си бизнеса, съобщава Ройтерс.
Whitbread, която по-рано предупреди, че предстоят по-трудни условия за търговията, заяви в сряда, че представянето ѝ през 13-те седмици до 2 юни е в съответствие с очакванията ѝ.
Резултатите обаче надвишават прогнозите на поне трима анализатори, което сутринта изпрати акциите на компанията с 5,1% нагоре до 4050 пенса и я превърна в най-добре представилата се в индекса FTSE 100.
В коментар към клиентите си Deutsche Bank нарече актуализацията „успокояваща“ заради положителните данни на всички бизнеси.
Продажбите за първото тримесечие на веригата Costa Coffee са нараснали с 8,7% на месечна база, а на Premier Inn – с 9,2% като приходите на стая от имотите и в Лондон са се повишили с 2,8%.
„Costa започва годината добре, а Premier Inn продължава да печели дял [от пазара] въпреки по-слабия от очакванията хотелски пазар“, каза Whitbread.
Продажбите от кафенетата Costa Coffee на годишна база са нараснали с 1,1% за 13-те седмици до 1 юни, като за сравнение през предишните три месеци – последни за финансовата година, бизнесът отбеляза свиване от 0,8%.
Продажбите на Costa са подпомогнати и от стабилното представяне на кафенетата с напитки само за вкъщи и въвеждането на нови продукти за закуска в края на първото тримесечие, заяви Whitbread.
Компанията каза още, че планира да отвори около 4200 хотелски стаи и 230-250 кафенета Costa тази година.