Новият изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер очевидно напредва с преструктурирането на най-големия в света производител в хранително-вкусовата промишленост. Познатият с марките си Maggi, KitKat, Nescafe и Nespresso концерн ще преосмисли бизнеса си със сладки изделия в САЩ, като това включва и възможната му продажба, обяви базираната в Швейцария компания, цитирана от DPA.
Nestle ще проучи стратегическите опции за производството на сладкарски изделия, включително евентуална продажба. Тя допълва, че до края на годината ще бъде приключен стратегическият преглед.
На дискусия няма да бъдат подложени обаче печивата от марката Toll House. Nestle планира да разшири другите си продуктови сегменти като храните за животни, вода, замразени храни и храни за деца в САЩ.
Компанията влезе в задънена улица, след като потребителите в глобален аспект залагат все повече на свежи хранителни стоки, докато готовите продукти и полуфабрикатите застояват на етажерките в магазините.
С органичен ръст от 2,3 на сто през първото тримесечие компанията отчете най-слабия старт на годината от десетилетие насам. Застаналият в началото на 2017 г. начело на компанията Шнайдер планира до 2020 г. растежът да е поне 5%.
За да постигне това, бившият ръководител на Fresenius залага на разширяване на основния бизнес и на многообещаващия здравен сектор. Различни продукти, като такива за грижа за кожата или специална храна за възрастни и болни хора, обещават значително по-високи темпове на растеж от наситения на много места пазар за сладкиши например.
През миналата година сладкарските стоки, като шоколадовите десерти KitKat и Crunch и шоколада Cailler, са допринесли с около една десета за приходите на групата от почти 90 милиарда франка (83 млрд. евро). САЩ са най-големият пазар за концерна, като приходите от продажба на шоколадови изделия и други сладки продукти там съставляват едва около три процента от общите продажби там.
Според Международната организация на производителите на какао лидер в производството на сладкарски изделия по приходи е американската група Mars, следвана от Mondelez на второ място. Nestle се нарежда на трето място.