IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Забавянето на растежа на продажбите на H&M продължава

Компанията заяви, че е била изправена пред трудни условия на много от пазарите си по-рано този месец

14:10 | 15.06.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: hm.com</em></p>

Снимка: hm.com

Шведската верига за облекло Hennes & Mauritz AB (H&M) отчете по-бавен ръст от очакванията ръст на продажбите през май, което е поредното по-слабо представяне на втория по големина моден търговец на дребно. Компанията заяви, че е била изправена пред трудни условия на много от пазарите си по-рано този месец, съобщава Ройтерс.

След десетилетия силен растеж H&M не успява да отговори на прогнозите за продажби през последната година. В същото време печалбата остава под натиск заради тежките инвестиции и засилената конкуренция от бюджетни конкуренти и нови онлайн играчи.

H&M, която е втора по големина след собственика на Zara Inditex, отчете 4-процентов годишен ръст на продажбите в местна валута за май, оказвайки се под прогнозата за растеж от 6% в анкета сред анализатори.

През първата половина на месеца продажбите бяха засегнати от трудните пазари условия в няколко страни“, съобщи компанията, контролирана от основалата я фамилия Персон. „Продажбите се подобриха значително през втората половина на месеца“.

Inditex се представя много по-добре от H&M и други конкуренти през последните няколко години на фона на онлайн растежа си и гъвкавия си модел на бърза мода. Но макар че пазарният лидер тази седмица отбеляза увеличение от 18% на печалбата за първото тримесечие, той също наблюдава леко забавяне на ръста на продажбите през последния месец.

Акциите на H&M са поевтинели със 16% от началото на годината досега, което е доста по-слабо представяне от ръста от 9% на Inditex.

От месеци H&M разочарова очакванията на пазара по отношение на тенденциите в продажбите“, казва анализаторът на Societe Generale Ан Кричлоу.

Модният пазар сред младите, на който работи концепецията на H&M, е много труден, както виждаме от последните доклади със спадове на продажбите и печалбата на вериги във Великобритания, например на New Look и Arcadia."

Май е последният месец от второто фискално тримесечие на групата. H&M заяви, че нетните продажби за тримесечието са достигнали 51,4 млрд. шв. крони (4,6 млн. паунда) за периода спрямо 46,9 млрд. крони преди година. Анализаторите очакваха малко по-висока сума от 51,9 млрд. крони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:49 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още