Макар че по-голямата част от индустрията на луксозни стоки отбелязва възстановяване на търсенето, растежът на производителя на чанти Mulberry се забавя, докато компанията се опитва да засили международното си присъствие, коментира Bloomberg.
Производителят на популярните чанти Bayswater заяви в сряда, че продажбите на годишна база отчитат ръст от 1% за десетте седмици до 3 юни, което е под растежа през предишните подобни периоди. Акциите на компанията поевтиняха с 2,6% в Лондон.
Международният бизнес на компанията е повод за тревоги, тъй като продажбите на дребно през периода са спаднали с 3% на годишна база. Продажбите са се увеличили във водещи магазини в градове като Ню Йорк, но второстепенните локации и магазините в градове с по-малко туристически трафик невинаги са се представяли добре, казва главният изпълнителен директор Тиери Андрета по телефона. Миналата година брандът затвори магазина си във Вашингтон, както и един от магазините си в Ню Йорк.
Разрастването извън местния си пазар е приоритет за базирания в Съмърсет, Англия, „достъпен луксозен“ бранд, чиито британски магазини на дребно формират над 60% от продажбите. През април компанията стартира съвместно дружество с мажоритарния си акционер Challice, за да разработи бизнеса си в Китай, Хонконг и Тайван.
„Международният [бизнес] остава на фокус“, казва Андрета. „Все още усъвършенстваме мрежата си“.
Британският бизнес на компанията продължава да отчита ръст, засилвайки годишните продажби на дребно с 2% през периода на фона на по-високите туристически разходи в Лондон.
Забавянето на Mulberry контрастира на представянето на лидери като LVMH и Kering, които отчетоха по-добри от очакванията продажби заради възстановяващото се търсене в Китай и завръщането на туристи към Европа.
В същото време обаче Mulberry отчита 21% ръст на печалбата преди данъците за годината до 31 март. Годишните приходи са се увеличили с 8%.
„Възстановяването на Mulberry върви по план“, казват анализатори на Barclays в свой коментар. „Постигнат е реален напредък при продуктите и ефективността на заводите, който води до много по-висок брутен марж от нашите очаквания“.