IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mulberry отчете забавяне на растежа на продажбите си

Представянето на британския производител на чанти контрастира с това на други компании от луксозната индустрия

16:09 | 14.06.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Макар че по-голямата част от индустрията на луксозни стоки отбелязва възстановяване на търсенето, растежът на производителя на чанти Mulberry се забавя, докато компанията се опитва да засили международното си присъствие, коментира Bloomberg.

Производителят на популярните чанти Bayswater заяви в сряда, че продажбите на годишна база отчитат ръст от 1% за десетте седмици до 3 юни, което е под растежа през предишните подобни периоди. Акциите на компанията поевтиняха с 2,6% в Лондон.

Международният бизнес на компанията е повод за тревоги, тъй като продажбите на дребно през периода са спаднали с 3% на годишна база. Продажбите са се увеличили във водещи магазини в градове като Ню Йорк, но второстепенните локации и магазините в градове с по-малко туристически трафик невинаги са се представяли добре, казва главният изпълнителен директор Тиери Андрета по телефона. Миналата година брандът затвори магазина си във Вашингтон, както и един от магазините си в Ню Йорк.

Разрастването извън местния си пазар е приоритет за базирания в Съмърсет, Англия, „достъпен луксозен“ бранд, чиито британски магазини на дребно формират над 60% от продажбите. През април компанията стартира съвместно дружество с мажоритарния си акционер Challice, за да разработи бизнеса си в Китай, Хонконг и Тайван.

„Международният [бизнес] остава на фокус“, казва Андрета. „Все още усъвършенстваме мрежата си“.

Британският бизнес на компанията продължава да отчита ръст, засилвайки годишните продажби на дребно с 2% през периода на фона на по-високите туристически разходи в Лондон.

Забавянето на Mulberry контрастира на представянето на лидери като LVMH и Kering, които отчетоха по-добри от очакванията продажби заради възстановяващото се търсене в Китай и завръщането на туристи към Европа.

В същото време обаче Mulberry отчита 21% ръст на печалбата преди данъците за годината до 31 март. Годишните приходи са се увеличили с 8%.

„Възстановяването на Mulberry върви по план“, казват анализатори на Barclays в свой коментар. „Постигнат е реален напредък при продуктите и ефективността на заводите, който води до много по-висок брутен марж от нашите очаквания“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:12 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още