Най-голямата пивоварна компания в света Anheuser-Busch InBev и конкурентът ѝ Carlsberg отчитат ръстове на приходите за първото тримесечие над прогнозите, тъй като търсенето на водещи марки като Stella Artois и Tuborg се увеличава, подкрепено от подобряващия се пазар на бира в Европа, съобщава Bloomberg.
Приходите за първото тримесечие на AB InBev нарастват с 3,7% на органична база до 12,9 млрд. долара, обяви базираната в Льовен, Белгия, компания в четвъртък. Ръстът на коригираните продажби на Carlsberg същевременно достига 4%. Анализаторите очакваха повишение от 2,8% и за двете компании.
Акциите на AB InBev поскъпнаха с 5,1% след новината, а тези на Carlsberg – с 0,9%.
Компаниите за производство на бира изненадват пазара с ускоряващ се растеж, докато се борят с насрещни ветрове в Бразилия и Русия. Ръстът на продажбите на брандовете Stella Artois и Corona на AB InBev достига съответно 21% и 18%. Приходите от подразделението на Carlsberg за Източна Европа, където основен играч е Русия, се повишават с 10%, подкрепени от по-скъпите бири.
„Европа определено носи по-високи резултати за всички компании за алкохолни напитки, тъй като потребителските разходи започват да се повишават в по-голямата част от региона“, казва Тревор Стърлинг, анализатор в Sanford C. Bernstein.
Коригираната печалба на AB InBev преди лихви, данъци, обезценки и амортизация се увеличава с 5,8% до 4,81 млрд. долара през първото тримесечие. Анализаторите очакваха повишение от 3,8%. Ръстът на печалбата без Бразилия се ускорява до 12%.
Бирената индустрия в САЩ „напредва към по-добра позиция“, а Бразилия трябва да отчете ръст тази година, каза главният изпълнителен директор Филипе Дутра в разговор с репортери.
Производителят на Budweiser съкращава повече от 5 500 работни места, докато се опитва през следващите три-четири години да постигне икономии в размер на 2 млрд. долара с придобиването на SABMiller. Компанията вече реализира икономии за 829 млн. долара през миналата година след сделката, която е най-голямата в историята на индустрията.
Компанията потвърди прогнозата си за ускоряване на ръста на общите приходи през 2017 г. Продажбите се увеличават с 2,4% през миналата година, ограничени от забавянето в Бразилия, която преминава през най-лошата рецесия от десетилетия.