2016 г. бе добра година за музикалната индустрия, коментира Statista. Според последния доклад Global Music Report на IFPI глобалните музикални приходи за миналата година възлизат на 15,7 млрд. долара, което е с 5,9% повече спрямо сумата от 14,8 млрд. долара през предишната година. Това показва втори последователен ръст на продажбите в музикалната индустрия след почти две десетилетия на постепенен спад.
Интересното е, че се наблюдава преминаване към дигитални формати, което от една страна подсилва спадa, но от друга е помогнало да спре това понижение. Повишение от 60% на приходите от музикалния стрийминг е подкрепил общите приходи от дигитална музика до общо 7,8 млрд. долара през миналата година, компенсирайки по-слабите продажби на компакт дискове и други физически музикални формати.
Изглежда музикалната индустрия е излязла от дъното през 2014 г., когато приходите са били на 20-годишен минимум от 14,3 млрд. долара, което е с близо 10 млрд. по-малко в сравнение с 15 години по-рано. Сега както потребителите, така и индустрията вече са приели, че бъдещето на музиката е в дигиталното разпространение.
Според оценка на IFPI броят на платените абонати на стрийминг услуги е достигнал 97 млн. до края на 2016 г., като засега не се очаква ръстът да спре. Пазарният лидер Spotify наскоро отбеляза 50-милионния си абонат, а Apple също се надява да задмине това постижение в близко бъдеще.