Restaurant Brands International, собственик на веригите ресторанти за бързо хранене Burger King и Tim Hortons, отчита по-добри от очакваното печалба и приходи за първото тримесечие, след като и двете вериги са открили нови ресторанти, съобщава Ройтерс.
Нетният растеж на ресторантите на Burger King е 5,1%, а на Tim Hortons – 4,6%.
Растежът на сравнимите продажби обаче се забавя с 0,1% и при двете вериги ресторанти.
Нетната печалба за акционерите на Restaurant Brands възлиза на 50,2 млн. долара през първото тримесечиена годината, минимална промяна спрямо сумата от 50 млн. долара година по-рано.
Печалбата на акция остава без промяна на ниво от 21 цента.
Thomson Reuters I/B/E/S. Без еднократните ефекти компанията печели 36 цента на акция, което е малко над средната оценка за 35 цента на анализаторите, анкетирани от
Общите приходи на базираната в Оуквил, Онтарио, Restaurant Brands се увеличават с 8,9% до 1 млрд. долара, което е над средната оценка на анализаторите от 990,3 млн. долара.
Веригата Burger King е изправена пред по-силна конкуренция в бързото хранене в САЩ, особено от гледна точка на евтините оферти, коментира Bloomberg. McDonald’s рекламира специални предложения с напитки от по 1 или 2 долара, а Wendy’s постига сериозен успех с менюто си от четири продукта за 4 долара. Индустрията е ударена и от дефлацията при хранителните продукти, което понижава цените им в магазините.
В САЩ продажбите от разработените ресторанти на Burger King спадат с 2,2%, като очакванията на анализаторите бяха за понижение от 0,3% за общо САЩ и Канада.
Акциите на Restaurant Brands остават почти без промяна на ниво от 56,58 долара в предварителната търговия в Ню Йорк. Компанията отчита повишение на цената на акциите си от 23% от началото на годината досега.