Турската модна компания LC WAIKIKI е реализирала годишен оборот от 30 млн. евро за 2016 г. в България. Това обяви Бурч Коркмазлар, оперативен директор на дружеството за Централна и Източна Европа, по време на откриването на 15-тия магазин на марката в България.
В компанията у нас работят над 300 служители, а за периода от 2010 г. (когато бе открит първият магазин в страната) до 2016 г. са продадени над 25 млн. артикула. Фирмата планира откриване на още един магазин през 2017 г. и разкриване на още 50 работни места.
Владислав Танчев, управител на LC WAIKIKI за България, съобщи за Investor.bg, че печалбата на българския филиал за миналата година възлиза на над 5 млн. лв.
По време на откриването стана ясно още, че средната потребителска кошница на компанията е на стойност 20 долара.
Дружеството е инвестирало по 500 хил. евро за откриването на всеки свой магазин на територията на България.
В глобален мащаб продажбите на LC WAIKIKI възлизат на 2,9 млрд. долара за 2016 г., при 2,8 млрд. долара за 2014 г. Компанията има 767 магазина и близо 35 хил. служители. Брандът е представен в 36 държави. За сравнение, през 2004 г. в компанията са работили малко над 2 хил. души.
Дружеството е третият най-голям работодател в Турция и владее 16% от пазара на търговия на облекла на дребно в югоизточната ни съседка.
За следващите години брандът си поставя амбициозни цели.
„Планираме агресивна експанзия в държави с голямо население, като например Китай, който държи 10% от пазара на облекла. Ще работим и за постигане на по-висок пазарен дял в Турция, като за 2018 г. предвиждаме магазините ни там да станат 450. Планираме и общ оборот за следващата година от 6,7 млрд. долара“, обясни Бурч Коркмазлар.
Той заяви още, че компанията очаква до 2023 г. да постигне общ оборот от продажби от над 10 млрд. долара и да притежава 1000 международни магазина.