Музикалната стрийминг услуга Spotify обяви, че е обновила деветгодишната си лицензионна сделка с независимата дигитална агенция Merlin, предава Ройтерс.
Merlin представлява 20 хил. независими музикални лейбъла в 51 държави или около 12% от дигиталния пазар на музика, което я прави четвъртият най-голям партньор на Spotify след големите звукозаписни компании - Sony, Universal и Warner Music.
Споразумението се случва седмици, след като Spotify успя да сключи лицензионна сделка с Universal, която може да направи стрийминг платформата по-атрактивна за своите най-продавани изпълнители, включително Тейлър Суифт, Лейди Гага, Coldplay и Кание Уест, тъй като им позволява да пускат албумите си ексклузивно на плащащите абонамент потребители.
Spotify е топ стрийминг услугата в света. Тя успя да удвои броя на абонатите, които си плащат, в рамките на последните две години. Миналия месец те достигнаха 50 млн. души. Конкурентната Apple Music имаше 20 млн. абонати към миналия декември.
Spotify все още не е излязла на печалба, докато разширява дейността си на редица пазари по цял свят и изгражда офиси в Ню Йорк. Същевременно компанията проучва възможностите за първично публично предлагане в САЩ през тази година, твърдят източници, потвърждавайки слуховете, които се носят от миналата година.
Базираната в Амстердам и Лондон Merlin лицензира права върху дигитални произведения и на конкуренти на Spotify, като SoundCloud, Google Play, YouTube Red, Pandora и Deezer.