Продажбите за третото тримесечие на Pernod Ricard – втория по големина производител на спиртни напитки в света, задминаха очакванията в четвъртък, което повиши цената на акциите му. Френската група предупреди обаче, че забраната за продажбата на алкохол в близост до индийските магистрали ще забави растежа на втория му по големина пазар, съобщава Ройтерс.
Ръстът е бил насърчен от Jameson, като ирландската марка уиски отчита двуцифрен процентен ръст, както и от силните пазари в двете Америки и Китай.
Pernod запази перспективите си за печалба, заявявайки, че вижда още по-стабилен растеж в САЩ – най-големия му пазар, и в Европа и подобряващо се търсене в Китай за коняка си Martell.
Собственикът на шампанското Mumm и водката Absolut заяви, че очаква базисният ръст на оперативната печалба да бъде между 2% и 4% за годината до 30 юни.
Индия, която формира около 10% от приходите на групата, е ключов район за растежа в резултат на местни брандове за уиски като Blender's Pride и Royal Stag.
Държавната забрана върху банкнотите с висок купюр е ограничила местното потребление през второто и третото тримесечие, а растежът на продажбите се е забавил до 1% през 9-те месеца до 31 март спрямо 12% за цялата фискална 2015-2016 г., заяви Pernod.
Макар че забраната за продажба на алкохолни напитки в близост до индийските магистрали ще повлияе на продажбите основно през четвъртото тримесечие и през първата половина на фискалната 2017/2018 г., финансовият директор Жил Бугар заяви за Ройтерс, че се надява те да останат без промяна през цялата една година до 30 юни и че е уверен за резултатите в Индия в дългосрочен план.
Компанията не представи конкретни детайли за това какъв дял от продажбите ѝ в Индия ще бъдат ударени от тази забрана.
Pernod Ricard отбеляза продажби за 1,987 млрд. евро през трите месеца до 31 март, което е с 3% повече на годишна база. Така компанията задмина очакванията за ръст от 1%, подкрепена от двуцифреното увеличение на продажбите на уискито си Jameson в САЩ и подобряващото се търсене в Европа - преди всичко в Източна Европа, Испания и Великобритания.
Акциите на Pernod поскъпнаха с 1,8% до 115,3 евро сутринта, представяйки се най-добре във френския индекс САС 40.
„По-добрите от очакванията резултати трябва да осигурят допълнителен комфорт, че бизнесът продължава да се подобрява“, заявиха анализатори от Jefferies, които определят рейтинг „buy” на акциите на компанията.
Представянето обаче отбелязва леко забавяне спрямо растежа от 4% през второто тримесечие, отразявайки по-слабите продажби в Азия заради регулаторните промени в Индия и по-ранната Китайска нова година, което подкрепи продажбите през второто тримесечие.
Подобно на други алкохолни производители Pernod Ricard бе ударена от забавяне в Китай, зад което стоят държавните мерки срещу екстравагантните разходи на държавните представители. Продажбите на компанията спаднаха през третото тримесечие и остават през промяна през деветте месеца, след като се понижиха с 9% миналата година. Според Бугар обаче тенденцията се подобрява.
„Очакваното възстановяване в Китай се материализира“, каза той, повтаряйки положителните коментари за перспективите в страната на Remy Cointreau.