Търговците на дребно и производителите на играчки са обединили усилията си тази година, за да създадат детски великденски кошници, които отиват далеч отвъд шоколадовите зайчета и пилета, пише Bloomberg.
Target Corp. тази година пълни велкденските кошници с кукли барби и пушки. Предлагат се и малки тролове и кукли Hello Kitty, които носят яйца. Но усилията се отплащат. Очаква се потребителските разходи този Великден да достигнат рекордните 18,4 млрд. долара, цифра, която за първи път ще надмине харчовете покрай Свети Валентин, показва прогнозата на National Retail Federation.
"Три седмици преди Великден са продадени играчки за около един милиард долара“, заяви Джим Силвър, редактор на Time Magazine.
А това е поредното предизвикателство за компаниите за производство на бонбони като Hershey Co. Промяната във вкусовете на потребителите, включително заместването на захарта и преработените съставки, свиха продажбите и оказаха натиск върху хранителните компании, принудени да контролират разходите. Празници като Великден са критички за производители на бонбони, които се борят за ръст в продажбите.
Времето на празника също е от решаващо значение. Миналата година католическия Великден беше на 27 март, което съкращава времето за пазаруване. Hershey, най-големият продавач на шоколад в САЩ, обвини ранния празник