IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какви права имат потребителите след покупка на фалшиви стоки?

Европейски потребителски център съветва за какво да внимаваме при онлайн пазаруването

13:09 | 04.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Традиционно фалшивите стоки имитират по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски играчки, обувки или автомобилни части. Те стават все по-лесно достъпни благодарение на онлайн търговията, предупреждава Европейският потребителски център.

Фалшивите стоки могат да са вредни за здравето и безопасността и крият финансови рискове за потребителите. Освен това може да има и санкция, казват експертите.

Европейските потребителски центрове получават всекидневно жалби от потребители, които, съзнателно или не, купуват фалшиви стоки. Какви са рисковете в тези случаи: 

-     Качеството на фалшивите стоки не е гарантирано. Те могат да крият рискове за здравето. Играчки, лекарства или козметика могат да съдържат вредни съставки.

-     Митническите служби могат да намесят и да унищожат поръчката с фалшива стока.

-     Към кого да се обърнете, ако вашите фалшиви стоки се развалят? Търговците, които продават фалшиви стоки, не са склонни да спазват правото на двугодишна гаранция в ЕС.

За да избегнат фалшиви стоки в интернет, потребителите могат да проверят идентичността на продавача, мненията на други потребители, обявените права на потребителите, да преценят като цяло визията на сайта. Добре е да обърнат внимание на цените и изображенията.

Могат също да проверят в официалния сайт на марката за оторизирани продавачи или такива, включени в черен списък.
Какво да правите, ако сте купили фалшиви стоки?

- Свържете се с продавача в писмена форма. Обяснете, че вашата поръчка е конфискувана на митницата, че не искате нова стока от същия вид, а претендирате за възстановяване на сумата.

- Ако сте платили с кредитна карта, свържете се с вашата банка и поискайте процедура за оспорване на плащането и връщане на сумата.

- Ако притежателят на правата предяви претенции към вас, отговорете му писмено, че вие сте си поръчали стоката за персонална употреба и оспорвате жалбата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още