Спортната компания Adidas увеличава усилията си за продажба на повече продукти за жените чрез социалните медии, опитвайки се да удвои дела си на пазара на дамски спортни стоки до 2020 г., съобщава Bloomberg.
Клиентката на германската компания „не следва футболистите на Real Madrid, не следва спортисти като Джеймс Хардън, тя следва собствен кръг инфлуенсъри и обикновено те са в Instagram или YouTube, или социалните медии, от които сме част“, казва членът на борда Ерик Лидке в обръщение към инвеститорите във вторник. „Затова събираме екип от 25 инфлуенсъри, които ще идват и ще работят с нас редовно“, допълва той. Сред тях е и бившата номер едно в тениса Ана Иванович.
Засиленият фокус върху жените е част от стратегията на Adidas да увеличава печалбата си с 22% всяка година до 2020 г. и да затвори разликата в рентабилността с конкурента Nike. Лидке казва, че компанията „не е щастлива от това къде е днес“, когато говорим за позицията ѝ при дамските стоки, които представляват само 23% от приходите за миналата година, и обеща да повиши този дял до 28% в рамките на четири години.
Adidas се обединява с бивши водещи спортистки със силно присъствие в социалните медии, включително автора и треньора Робин Арзън и личния треньор Зана ван Дайк, за да достигне до клиентки, търсени и от конкурентите. Подобни сътрудничества са по-слабо дефинирани от традиционните спонсорства с активни спортистки от световна класа, например тенисистката Анжелик Кербер или колоездачката Лаура Кени, каза компанията.
Конкурентът на компанията Puma се развива още повече в сферата, партнирайки си с популярни лица в социалните медии, например Риана, които нямат очевидна връзка със спортовете, но имат десетки милиони фенове в социалните медии.
През януари Adidas откри първото фитнес студио за жени в Лондон, което е както и място за събития, така и за продуктови тестове. Компанията може би ще повтори стратегията и на други места, ако се окаже успешна.
„Искаме да достигнем до нея чрез хората, които следва“, казва Лидке за таргетираната дама сред клиентите ѝ. Преди да успее да продава повече маратонки, което формира половината от приходите на компанията, Adidas първо трябва да подобри основните си предлагани продукти, като сутиени и чорапогащи, казва той.
„Ако спечелите доверието ѝ, наистина сте я спечелили“, казва той. „Фокусираме се върху ключови елементи, които ще спечелят доверието ѝ“, заключава той.