Компанията за детски играчки Lego обяви, че годишните ѝ продажби в САЩ не са отчели промяна въпреки по-високите разходи за маркетинг, което е ограничило по-силното представяне на датската компания в Европа, съобщава MarketWatch. Като цяло компанията обаче обяви, че е постигнала рекордни приходи.
За годината до 31 декември Lego отчете приходи от 37,9 млрд. крони (5,4 млрд. долара), което е с 6% повече от 2015 г. Нетната печалба е достигнала 9,44 млрд. крони от 9,2 млрд. крони през 2015 г., а оперативната печалба се е увеличила с 1,7% до 12,4 млрд. крони.
Това е ключов момент за Lego, която е изправена пред предизвикателството да поддържа силния растеж, с който е свикнала в Европа и в САЩ, докато в същото време навлиза на нови пазари, като Китай и Индия.
В началото на 2017 г. британецът Бали Пада, който преди бе главен оперативен директор на Lego, стана главен изпълнителен директор, превръщайки се в първия шеф на компанията от основаването ѝ през 1932 г., който не е от Дания.
В четвъртък Пада заяви, че продажбите в САЩ са останали без промяна спрямо предишната година и че Lego планира да работи с търговци на дребно, за да намери новини начини да се разраства в страната.
През септември Lego съобщи, че продажбите за полугодието в САЩ също са с нулева промяна, обвинявайки веригите за доставки за това забавяне. Компанията каза, че е увеличила възможностите си за доставки, за да отговори на търсенето през втората половина на 2016 г., потенциално удвоявайки капацитета на завода си в Монтерей, Мексико.
Lego започна работа по проекти отвъд легендарните си блокчета, създавайки продукти като Lego Boost, който комбинира компютърно програмиране с пластмасовите тухлички, както и други, които използват смартфони, за да свържат физическата и дигиталната игра. През февруари Lego стартира приложение, което функционира като мини социална мрежа, позволяваща на децата да споделят какво строят онлайн.
Lego от дълго време се бори с американския си конкурент Mattel за първото място като най-голяма компания за играчки в света. Продажбите за 2016 г. на компанията обаче я постават след Mattel, която обяви през януари нетни продажби за 5,5 млрд. долара.