Оперативната печалба на втория най-голям производител на бира в света Heineken през 2016 г. надмина очакванията на анализаторите благодарение на силните продажби на азиатските пазари, съобщава Bloomberg.
Очакванията са ръстовете да продължат и тази година както по отношение на приходите, така и на печалбата, обяви базираната в Амстердам компания.
Оперативният марж на печалбата ще увеличава в съответствие със средносрочната цел от 40 базисни пункта, с изключение на планирани придобивания и непредвидени събития.
„Отчетохме силни резултати през 2016 г. с добро представяне на нашата премиум марка в порфолиото“, заяви главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер.
Продажбите на бира във Виетнам - един от най-големите пазари на Heineken, растат на фона на покачването на доходите на средната класа.
По-рано тази седмица компанията постигна споразумение за закупуване на бизнеса на своя конкурент Kirin в Бразилия, където холандският пивовар прогнозира връщане към растеж на пазара на бира след спада заради девалвацията на валутата и политическите катаклизми.
Приходите на Heineken нарастват с 4,8% през 2016 г., което надминава очакванията на Bloomberg за ръст от 3,7%.
Компанията отчита и по-висока коригирана оперативна печалба от 3,54 млрд. евро (3,8 млрд. долара) в сравнение със средната оценка от 3,47 млрд. евро.