Емоционалното харчене на пари по време на празници бележи ръст от 49%, показват данни от годишното проучване “Mastercard Love Index”, което анализа на разплащателните трансакции за последните три години в 200 територии.
Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света усещат духа на Св. Валентин и харчат повече от всякога по време на най-романтичния ден в годината, пише в изследването.
Макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и Св. Валентин – трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37%, отчитат от Mastercard.
Данните показват още, че по-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13 февруари акумулира 47,7 млн. от трансакциите през последните три години.
Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014 г. досега.
Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014 г. до 2016 г. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.
Според данните повечето от харчовете по време на Св. Валентин в Европа са за хотели или мотели – 35%, което бележи 50% ръст за три години. В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19% от покупките за Св. Валентин се извършват през сайтове за електронна търговия. Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години.
В САЩ обаче, харчат предимно за храна – 44% от изразходваните средства за празника на влюбените отиват за ресторанти, показва проучването, като ръстът за последните 3 години е над 130%.
В Латинска Америка пък се отчита 66% увеличение на покупките на бижута и 271% нарастване на покупките на цветя от 2014 г. насам.