Френският козметичен гигант L’Оreal обмисля продажбата на затрудненото си подразделение The Body Shop за 1 млрд. евро - ход, с който може да се откаже от британския бизнес за грижа за кожата, който придоби само преди десетилетие, съобщава Financial Times.
L’Оreal работи с банкери от консултантската компания Lazard, за да проучи опциите си за подразделението, като продажбата е сред най-вероятните резултати, твърдят двама запознати източници.
Прегледът на дейността се осъществява, след като The Body Shop, който има над 3000 магазина в 66 страни, продължава да върви надолу за разлика от останалия бизнес на L’Оreal. Френската група ще представи годишните си резултати за 2016 г. в четвъртък, като се очаква да обяви, че е предприела стратегически преглед на актива, добавят източниците. Някои частни капиталови кандидати вече са изразили интерес към бизнеса, казва един от източниците.
От L’Оreal засега отказват коментар.
Ако се осъществи, продажбата ще се случи 11 години, след като L’Оreal договори закупуването на The Body Shop за 652,3 млн. паунда (941 млн. евро) през март 2006 г. Това бе първото голямо придобиване на Жан-Пол Агон през седмиците преди официално да заеме ролята на главен изпълнителен директор.
В онзи момент L’Оreal възприемаше покупката като начин да се адаптира към нарастващото търсене на натурална козметика. В интервю за Financial Times същата година Агон, сега председател на L’Оreal, обеща да предприеме голямо международно разширяване на бизнеса, който вече работеше в 50 страни и имаше 2000 магазина.
През първото полугодие на миналата година продажбите на годишна база на The Body Shop се понижиха с 0,6% до 398,6 млн. евро. Оперативните загуби се увеличиха до 22,2 млн. евро от 7,2 млн. евро.
Компанията отдаде трудностите на икономическото забавяне в Хонконг и Саудитска Арабия, както и на усилията „отново да ускори бранда“. Тя добави, че започва разширяване на основните си пазари като Великобритания, Австралия и Канада.
The Body Shop е основана през 1976 г. от Анита Родик – социален и екологичен защитник, и съпруга ѝ Гордън в Брайтън като алтернатива на традиционната козметика. Двойката обвързва идентичността на бранда с етичната позиция по редица въпроси, включително тестването на козметика върху животни.
The Body Shop, представлява малка част от общите продажби на L’Oreal, които през първото полугодие на 2016 г. възлизат на 12,89 млрд. евро. Групата прогнозира годишни продажби от 25,85 млрд. евро.


Звезди от световната джаз сцена пристигат във Варна за „Джаз Фиеста“
Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Недостигът на чипове ще ограничи производството на смартфони през 2026 г.
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
КС ще се произнесе за достъпа на антимонополната комисия до трафични данни
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед